Hodnotenie ako sprevádzanie žiaka na jeho ceste vzdelaním
Každý z nás si istotne pamätá na nejaký moment zo školských lavíc, keď sme za svoje malé vedomosti, úspechy, pokroky, ale aj skutky dostali hodnotenie a mali sme z toho radosť. Niektorým sa v mysli vynárajú najviac práve tie pozitívne, nájdu sa však aj také, ktoré v nás dodnes rezonujú s negatívnou odozvou. Hodnotenie je komplexný proces, s ktorým sa stretávame, len čo prekročíme vstupné dvere školy. Ako ho nastaviť tak, aby prinášalo úžitok a pomáhalo našim žiakom stať sa múdrejšími a lepšími ľuďmi?
Cieľom workshopu je priniesť komplexnejší pohľad na školské hodnotenie a inšpirovať sa v takých prístupoch k hodnoteniu a dávaniu spätnej väzby, ktoré prispejú k budovaniu rešpektujúceho prostredia a procesu neustáleho zlepšovania sa všetkých žiakov.
Na workshope sa viac dozviete:
čo je pravým cieľom hodnotenia;
aký obraz vytvára hodnotenie o dieťati;
aké výhody aj nevýhody prináša známkovanie aj slovné hodnotenie;
čo konkrétne robiť a čomu sa vyvarovať pri hodnotení a dávaní spätnej väzby;
tipy a nápady, ako začať, aby bolo hodnotenie efektívne.
Workshop je určený pre riaditeľov, učiteľov, asistentov učiteľa aj vychovávateľov.
Workshopom vás prevedú Mgr. Eva Gajdošová, PhD. a Mgr. Eva Vangľová.
„Hodnotenie je nevyhnutnou súčasťou nášho života na rôznych úrovniach. Ak chceme zistiť, či nestagnujeme, či robíme niečo dobre a či môžeme stavať na dosiaľ vybudovaných dobrých základoch, potrebujeme sa zastaviť a zhodnotiť, čo sa nám doteraz podarilo a v čom vidíme priestor na rast. Ak pristúpime takto aj známkovaniu či slovnému hodnoteniu a uvedomíme si, že v rešpektujúcom prostredí sa žiak môže komplexne rozvíjať v oblasti vedomostí, zručností aj postojov individuálnym tempom, dostaneme odpovede na mnohé otázky, s ktorými sa každodenne musíme vysporiadať v našich triedach a školách.