Hodnotenie ako sprevádzanie žiaka na jeho ceste vzdelaním

Každý z nás si istotne pamätá na nejaký moment zo školských lavíc, keď sme za svoje malé vedomosti, úspechy, pokroky, ale aj skutky dostali hodnotenie a mali sme z toho radosť. Niektorým sa v mysli vynárajú najviac práve tie pozitívne, nájdu sa však aj také, ktoré v nás  dodnes rezonujú s negatívnou odozvou. Hodnotenie je komplexný proces, s ktorým sa stretávame, len čo prekročíme vstupné dvere školy. Ako ho nastaviť tak, aby prinášalo úžitok a pomáhalo našim žiakom stať sa múdrejšími a lepšími ľuďmi?

Cieľom workshopu je priniesť komplexnejší pohľad na školské hodnotenie a inšpirovať sa v takých prístupoch k hodnoteniu a dávaniu spätnej väzby, ktoré prispejú k budovaniu rešpektujúceho prostredia a procesu neustáleho zlepšovania sa všetkých žiakov.

Na workshope sa viac dozviete:

  • čo je pravým cieľom hodnotenia;

  • aký obraz vytvára hodnotenie o dieťati;

  • aké výhody aj nevýhody prináša známkovanie aj slovné hodnotenie; 

  • čo konkrétne robiť a čomu sa vyvarovať pri hodnotení a dávaní spätnej väzby;

  • tipy a nápady, ako začať,  aby bolo hodnotenie efektívne.

Workshop je určený pre riaditeľov, učiteľov, asistentov učiteľa aj vychovávateľov.

Workshopom vás prevedú Mgr. Eva Gajdošová, PhD.Mgr. Eva Vangľová.

„Hodnotenie je nevyhnutnou súčasťou nášho života na rôznych úrovniach. Ak chceme zistiť, či nestagnujeme, či robíme niečo dobre a či môžeme stavať na dosiaľ vybudovaných dobrých základoch, potrebujeme sa zastaviť a zhodnotiť, čo sa nám doteraz podarilo a v čom vidíme priestor na rast. Ak pristúpime takto aj známkovaniu či slovnému hodnoteniu a uvedomíme si, že v rešpektujúcom prostredí sa žiak môže komplexne rozvíjať v oblasti vedomostí, zručností aj postojov individuálnym tempom, dostaneme odpovede na mnohé otázky, s ktorými sa každodenne musíme vysporiadať v našich triedach a školách.

Next
Next

Práca s textom