Práca s textom

Napriek naliehavým výzvam, ktoré vychádzajú z meraní aj zhodnotenia stavu spoločnosti s ohľadom na schopnosť interpretovať informácie v písanej podobe, schopnosť vyhodnocovať text, dať do súvisu textovú aj obrazovú časť či argumentovať a hľadať v ňom to podstatné, takmer na dennej báze zažívame v školskej praxi situácie, keď si žiaci nevedia poradiť s textom na požadovanej úrovni. Majú ťažkosti v písanej aj hovorenej komunikácii, pri získavaní kvalitných informácií a poznatkov a akákoľvek práca s textom je pre nich niekedy až strašiakom. Čo s tým môžeme urobiť my na hodinách takmer všetkých predmetov?

Cieľom workshopu je priniesť nový pohľad na prácu s textom a inšpirovať sa v takých vyučovacích metódach a stratégiách, ktoré postupne posunú žiaka od elementárnej gramotnosti k informačnej.

 Na workshope sa viac dozviete o tom:

  • prečo nestačí v škole ostať iba pri textoch z učebnice;

  • s akými výzvami sa dnes musí vysporiadať čítanie v konkurencii s digitálnymi technológiami;

  • ako vyťažiť z práce s textom maximum aj na medzipredmetovej úrovni;

  • čo konkrétne robiť na hodinách s rôznymi textami;

  • aké aktivity by ste mohli použiť aj na Vašich vyučovacích hodinách, aby boli Vaši žiaci viac motivovaní a čítali s väčším záujmom a porozumením.

Workshop je určený pre učiteľov, asistentov učiteľa aj vychovávateľov.

Workshopom vás prevedie Mgr. Eva Gajdošová, PhD.

„Čítanie považujem za veľmi dôležitú súčasť môjho profesijného, ale aj súkromného života – rada čítam beletriu aj odbornú literatúru, sama si však čoraz viac uvedomujem, že doba rýchleho technologického a digitálneho rozvoja nepraje čítaniu v tradičnej podobe a vedie nás skôr k čítaniu povrchnému a nesystematickému. Prečítať pozorne a trpezlivo knihu je výzvou nielen pre deti a mládež, ale aj pre nás dospelých, keď denne chceme stihnúť všetko a na čítanie čohokoľvek nám už neostáva čas. Ak premýšľate, ako v škole nájsť čas na čítanie, ktoré posunie Vás aj Vašich žiakov k lepšiemu porozumeniu textu, príďte sa inšpirovať.“

Previous
Previous

Hodnotenie ako sprevádzanie žiaka na jeho ceste vzdelaním

Next
Next

Komunikácia a spolupráca s rodičmi